شما هم برای انتخاب عسل تک گل مردد شده اید


 

امروزه تنوع بسیار زیادی از انواع عسل طبیعی در بازار موجود است. در گذشته تنها چند نمونه عسل طبیعی در اختیار مردم قرار می گرفت و افراد از بین آن ها انتخاب می کردند. این در حالی است که خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و آگاه سازی بیشتر زنبورداران، عسل های تک گل بیشتری تولید و روانه بازار شده و در رنگ ها و طعم های متنوع در اختیار مردم قرار می گیرد.

تنوع عسل تک گل کمک می کند تا شما به عنوان خریدار عسل بدانید که چه نوع عسلی را برای مصرف روزانه یا درمان بیماری های خود خریداری کنید. انتخاب از بین انواع عسل تک گل کار نسبتا سخت به شمار می رود و شما باید با توجه به نیاز خود این کار را انجام دهید.

در این مطلب از مجله عسلنا تلاش می کنیم تا به نکاتی در مورد روش های مختلف به منظور انتخاب و خرید عسل تک گل اشاره کنیم. مطمئناً انتخاب صحیح عسل تک گل به شما کمک می کند تا مصرف روزانه یا روند درمان بیماری خود را به بهترین شکل انجام دهید. تنها در این صورت است که هزینه ای که برای خرید عسل تک گل می پردازید، به صرفه و معقول باشد.

هدفتان از خرید عسل را مشخص کنید
برای انتخاب صحیح از بین انواع عسل تک گل، بهتر است این موضوع را مشخص کنید که اصلاً برای چه عسل می خرید؟ هدف ما از خرید عسل اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب دقیق تر از بین انواع عسل طبیعی خواهد داشت.

اگر هدف و قصد شما از خرید عسل برای مصرف روزانه به منظور میل کردن عسل در کنار دیگر مواد غذایی در وعده صبحانه است، می توانید عسل چندگیاه خریداری کنید. همچنین اگر از عسل به عنوان شیرین کننده یا در طبخ غذا استفاده می کنید، عسل چهل گیاه طبیعی می توان گزینه خوبی باشد.

به طور وقتی قصدی برای درمان بیماری خاصی ندارید، بهتر است از عسل چند گیاه استفاده کنید. این کار چند ویژگی مثبتی دارد. یکی از این ویژگی ها این است که عسل چندگیاه خواص گیاهان مختلف را در درون خود جای داده است. در نتیجه شما با میل کردن یک قاشق عسل طبیعی چند گیاه، خواص چندین نوع عسل تک گل مختلف را به درون بدن خود منتقل می کنید.

در مقابل، اگر هدف شما از مصرف عسل درمان بیماری است، باید ابتدا تحقیقات کاملی در مورد خواص عسل تک گل داشته باشید. در این صورت می توانید با خیال راحت تر از بین تنوع عسل های تک گل ، عسل مطلوب را انتخاب کرده و به درمان بیماری خود بپردازید.

البته باید توجه داشت که در بسیاری از مواقع درمان نوعی بیماری می تواند با چند نوع عسل تک گل صورت پذیرد. در این صورت شما می توانید به دلخواه و با توجه به ذائقه خود، عسل مورد نظر را انتخاب کنید. البته قیمت نیز در این موارد اهمیت پیدا می کند.

پارامتر قیمت را در نظر داشته باشید
یکی از نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب عسل تک گل مورد توجه قرار دهید، قیمت عسل است. به دلایل مختلف، قیمت عسل تک گل کاملا متفاوت با قیمت عسل معمولی یا همان عسل چندگیاه تعیین می شود. تهیه و تولید عسل تک گل سختی ها و مشکلات خاص خود را داشته و میزان تولید عسل تک گل نیز کمتر است. همین موضوع باعث می شود زنبوردار قیمت بالاتری را بر روی عسل تک گل خود قرار دهد.

جالب است بدانید که قیمت عسل های تک گل نیز با یکدیگر متفاوت هستند. یعنی ممکن است شما برای خرید عسل آویشن قیمتی را بپردازید که بسیار بیشتر از قیمت عسل گشنیز باشد. در نتیجه اگر قیمت های متفاوت را دید نیز تعجب نکنید.

اگر شما قصد دارید از عسل تک گل برای درمان نوعی بیماری استفاده کنید، می توانید با توجه به توانمندی مالی خود از بین عسل هایی که می تواند بر روی آن مشکل اثر بگذارید، انتخاب کنید. در این شرایط بهتر است عسلی انتخاب شود که قیمت متناسب تری با بودجه شما دارد. در واقع شما باید تلاش کنید عسل های تک گل مختلف برای درمان بیماری های متفاوت را بشناسید و سپس با توجه به شناخت خود، یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید. البته خوشبختانه تفاوت قیمت بین عسل های تک گل آنقدر زیاد نیست؛ اما می تواند برای شما مهم و تاثیرگذار باشد.

به کیفیت و عرضه کننده عسل تک گل توجه کنید
بارها در مجله عسلنا اشاره کرده ایم که خرید عسل تک گل یک کار تخصصی است. شناخت کیفیت عسل تک گل بسیار سخت است؛ چراکه هم رنگ و غلظت این عسل ها متغییر بوده و هم قیمت متفاوتی دارد. به همین علت توصیه می شود تا آنجا که می توانید برای خرید و انتخاب عسل تک گل به سراغ هر نوع فروشنده ای نروید. در واقع شاید مهمتر از انتخاب نوع عسل، انتخاب فروشگاه یا برند عسل است. سعی کنید عسل را از مراکز معتبر و برندهای شناخته شده انتخاب کنید.

در صورتی که بتوانید اقدام به خرید اینترنتی عسل تک گل کنید، انتخاب ساده تری خواهید داشت. علت این است که در خرید اینترنتی می توانید قبل از نهایی کردن خرید عسل تک گل، تمام ویژگی های عسل را مشاهده کرده و حتی آنها را با آن دیگر مقایسه کنید. در این صورت با توجه به کاربرد عسل تک گل می توانید نوع عسل را انتخاب کرده و مشکلی از بابت انتخاب نداشته باشید.